Motorrijtuigen / motorcars / Triebwagen

Klik op een foto voor een vergroting / click on photo to enlarge / klicke auf dem Bild zur Vergrösserung

If requested, a description of a certain model can be translated in English.

Wenn gewünscht, ist Übersetzung der Beschreibung eines bestimmtes Modell ins deutsch möglich.

 

Duitsland / Halle / nr. 4 / serie  1-58 / bouwjaar 1894

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: MAN/SSW

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Duitsland / Leipzig / nr.179 / type 15 serie 161-180 / bouwjaar 1900

2-asser / 1458 mm spoor

Gebouwd door: Herbrandt, Keulen

Tram nog zonder afgeschermd balkon (nooit omgebouwd !)

Model:  kunstof / geen motor / h0

Producent en leverancier: Leopold Halling, Wenen

 

 

Duitsland / München / nr.256 / serie A2.2 nr. 151-300 / bouwjaar 1901

4-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Rathgever

Restauratie 1976

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Nederland / Amsterdam / nr.144 / Unions serie 15-229 / bouwjaar 1902-1904

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Ungarische Waggon- und Maschinen Fabrik A.G. te Raab

Tram met afgeschermd balkon (zie ook vorige foto)

Ook Unions genoemd naar de elektrische installatie van de gelijknamige firma.

Model: messing / met motor / h0 (mijn eerste model !)

Procucent: Fairfield

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Zweden / Göteborg / nr. 43 / serie  1-46 / bouwjaar 1902

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: ASEA / Västeras

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

 

Spanje / Barcelona / nr.5  / serie  5-10/ bouwjaar 1903

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Estrada/TMB

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Nederland / NZH interlokaal / nr.A9 / serie A1-30 / bouwjaar 1904

4-asser / 2 draaistellen / smalspoor (1000mm)

Gebouwd door 'La Métallurgique', België

In de volksmond ook 'De Kikker' genoemd. Als interlokaal op lijnen Amsterdam-Zandvoort en Amsterdam-Volendam met aftakking naar Purmerend.

Model: messing /met motor (omgebouwd naar normaalspoor) / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Nederland / Den Haag / nr.61 / type Fordje /  serie 21-150 / bouwjaar 1905-1907

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Werkspoor, Amsterdam

Model: messing / met motor / h0

Producent: Philotrain

Leverancier: Skiptram

Nederland / Den Haag / nr.164 / type Fordje (Laagdakker) serie 151-168 / bouwjaar 1907-1908

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Werkspoor, Utrecht

Benaming "Laagdakker" omdat dit type onder de poortjes van het Binnenhof te Den Haag moesten kunnen rijden.

Model: messing / met motor / h0

Producent: Philotrain

Leverancier: fa. S. Molekamp, Haarlem

 

Frankrijk / Parijs / nr.505 / serie   500-600  / bouwjaar 1907

4-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Compagnie Général Parisienne de Tramways (CGPT)

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel. De draaistellen zijn niet draaibaar.

Producent en leverancier:  Atlas Editions

Duitsland / Nürnberg / nr. 144 / serie  141-150 / bouwjaar 1909

4-asser / normaalspoor

Gebouwd door: MAN / SSW

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Nederland / Arnhem / nr. 14 / serie 14-21 /  bouwjaar 1911

2-asser / smalspoor (1067mm)

Gebouwd door: Allan te Rotterdam

Model: 3D / met motor (omgebouwd naar h0). Mijn eerste 3D model !

Producent en leverancier: Skiptram.nl

Duitsland / Hamburg-Altona / nr.25 /serie..... / bouwjaar 1913

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Waggonfabrik Altona

Werd in 1921 op een voorjaarsbeurs 2e hands overgenomen door Gemeentetram Utrecht onder de nummers 39-45.

Model: messing / met motor / h0

Producent: Philotrain

Leverancier: modelspoorbeurs Houten

Searching for data !

Nederland / NZH stadstram Haarlem + Leiden / serie A301-330 / bouwjaar 1911-1914 en 1919

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door respectievelijk: vd. Zijpen & Charlier, Allan, Beijnes

Model: wit-metaal / met motor / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: Kaffa, modelspoorbeurs Houten

**NIEUW**

Denemarken  / Kopenhagen / nr. 437 / serie  422-446/ bouwjaar 1918

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Scandia

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Duitsland / Berlijn / nr.5514 / TF20/290 serie 5500-5550 / bouwjaar 1919-1921

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Hawa, Hannover

Vanaf 1949 naar BVG West

Model: messing / geen motor / h0

Producent en leverancier: Fröwis, Berlijn

Nederland / Den Haag / nr.254 / serie 250-299 / bouwjaar 1919-1926

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door HAWA, Hannover

Model: messing / met motor / h0

Producent: Railan

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Nederland / Den Haag / nr.265 / serie 250-299 / bouwjaar 1919-1926

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door HAWA, Hannover

Model: messing / met motor / h0

Producent: Philotrain

Leverancier: Skiptram

Nederland / Amsterdam / nr.394 / serie 391-395 / bouwjaar 1922

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Linke Hoffman, Breslau

Ook Bergmann-wagens genoemd naar de elektrische installatie van de gelijknamige firma.

Model: messing / met motor / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: fa. S. Molekamp, Haarlem

Nederland / Den Haag / nr.67 / serie 51-80 / bouwjaar 1923-1925

4-asser / draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: Hawa (nr.67), Linke Hoffman, Wumag, Nordwaggon

Ook "Buitenlijners" genoemd vanwege hun interlokale inzet.

Model: messing / met motor / h0

Producent: Philotrain

Leverancier: Molekamp, Haarlem

Nederland / NZH / nr.A461 (niet correct) / serie A451-459 / bouwjaar 1924

4-asser / 2 draaistellen / smalspoor !000mm)

Gebouwd door: Ganz-Danubius, Budapest

Als interlokaal op lijn Amsterdams-Zandvoort.

Model: messing / met motor (omgebouwd naar normaalspoor)

Producent: Philotrain

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

**NIEUW**

Frankrijk / Lyon / nr. 217 / serie n.b    / bouwjaar 1926

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Les Chantiers de la Buire

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

België / Brussel / nr.2293 / serie         / bouwjaar        

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door .......

Standaard motorwagen

Model: messing / zonder motor / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: fa. Molekamp

Searching for data !

Oostenrijk / Wenen / nr.220 Wiener Lokal Bahn / serie        / bouwjaar 1927

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: Grazer wagen- und Wagonfabrik

Model: kunststof / met motor / h0

Producent en leverancier: Spurkranz, Wenen

Searching for fata !

 

Oostenrijk / Wenen / nr.4048 / serie 4001-4150 / bouwjaar 1927-1929

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Simmering, Graz, Lohner

Model: kunststof / met motor / h0

Producent en leverancier: Sedlacek, Wenen

Nederland / NZH stadstram Haarlem + Leiden / nr.351 / serie A351-358 / bouwjaar 1927

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Allan

Model: wit-metaal / met motor / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: Kaffa, modelspoorbeurs Houten

Nederland / Den Haag / nr.824 / serie 801-830 / bouwjaar 1927

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Allan, Rotterdam

Model: wit-metaal, met motor / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: fa. S. Molekamp, Haarlem

Duitsland / Berlijn / nr.3556 / TM36 serie 3551-3594/ bouwjaar 1927/1936

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: O&K, in Berlijn

Vanaf 1949 naar BVG West

Model: messing / geen motor / h0

Producent en leverancier: Fröwis, Berlijn

Italië / Milaan / nr.1929 / serie 1503-2002 / bouwjaar 1928-1929

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: Breda, Carminati e Toselli, Officine Meccaniche, Fiat en Brown Boveri

Model: messing / met motor / h0

Producent: Elfer (met genummerd certificaat)

Leverancier: Skiptram

Nederland / Den Haag / nr.77 type Fordje / serie 21-101 / bouwjaar 1905-1907

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Werkspoor

Werd tussen 1928-1929 omgebouwd, vanwaar de naam "Ombouwers"

Model: wit-metaal / met motor / h0

Producent: BEC, Engeland

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Nederland / Arnhem / nr.76 (replica) / serie 70-75 / bouwjaar 1929

4-asser / 2 draaistellen / smalspoor (1067mm)

Gebouwd door: Beynes, Haarlem

Model: kunststof / met motor / h0

Producent en leverancier: Alfred Riess, Neurenberg

**NIEUW**

Nederland / Arnhem / nr.73 (replica) / serie 70-75 / bouwjaar 1929

4-asser / 2 draaistellen / smalspoor (1067mm)

Gebouwd door: Beynes, Haarlem

Model: kunststof / zonder motor / h0m

Producent en leverancier: Atlas Editions

Duitsland / Dresden / nr.1716 / serie 1701-1734 / bouwjaar 1929-1932

4-asser /  2 draaistellen / 1450mm spoor

Gebouwd door: Christoph & Unmack te Niesky en Busch in Bautzen

Ook als "Grosser Hecht" betiteld door de spits toelopende balkons.

Model: kunststof / zonder motor / h0m (echter niet correct !)

Model betreft een statisch standmodel. De draaistellen zijn niet draaibaar.

Producent en leverancier: Atlas Editions

 

**NIEUW**

Zwitserland / Zürich / nr. 321 / serie  301-350 / bouwjaar 1930

4-asser / smalspoor 1000mm

Gebouwd door: SWS/MFO

Model: kunststof / geen motor / h0m

Model betreft een standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Engeland / London / nr.  xxx      / type Feltham serie  xxx    / bouwjaar 1930/31

4-asser / normaalspoor

Gebouwd door:  Union Construction Comp.

Model: metaal/ geen motor

Producent: Delprado

Leverancier: Skiptram

NB. Dit model is in h0. In tegenstelling tot de andere Engelse modellen, die het voor dat land gangbare formaat 1:76 hebben.

 

 

 

Engeland / London / nr.370  / type Feltham serie (100 stuks bij 2 maatschappijen)    / bouwjaar 1930/1931

4-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Union Construction Comp.

Model: metaal/ geen motor

Producent: Corgi

Leverancier: Atlas

NB. Dit model is samen met de Blackpool tram in deze verzameling niet formaat 1:87 (H0), maar het veel in Engeland gebruikte formaat 1:76 (00).

 

Duitsland / Karlsruhe / nr.100 / serie 98-103 / bouwjaar 1930

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Waggonfabrik Rastatt

Ook "Spiegelwagen" genoemd.

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions. (Via een vriend in Karlsruhe cadeau gehad.)

Nederland / NZH / nr.512 / serie 512-516 /  bouwjaar 1930

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: Beynes, Haarlem

Model: messing / met motor / h0

Producent: Philotrain

Leverancier: De Groot, Amstelveen

Nederland / Rotterdam / nr.189 / serie 152-201 / bouwjaar 1913

2-asser, normaalspoor

Verbouwd in 1930-1931 uit de voormalige "Parkwagens" uit de zelfde serie.

Gebouwd door: Allan, Rotterdam

Model: messing / met motor / h0

Producent: Railan

Levrancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Nederland / Rotterdam / nr.531 / serie 401-570 / bouwjaar 1929-1931

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd (in diverse series) door: Allan, Talbot, Werkspoor en Beynes

Model: messing / met motor / h0

Producent: Kaffa

Leverancier en maker: Niek Hesp

**NIEUW**

Nederland / Rotterdam / nr.520 / serie 401-570 / bouwjaar 1929-1931

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd (in diverse series) door: Allan, Talbot, Werkspoor en Beynes

Model: kunststof / zonder motor / h0

Model betreft een  standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

België / NMVB "Boeren-of Poldertram" / nr.9994 / serie        / bouwjaar 1931

4-asser / smalspoor (1000 mm) / standaardwagen

Gebouwd door: Dijle & Bucalan

Model: kunststof 3D  / geen motor / h0m

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier:  Ferivan (bouwpakket)

Maker: ikzelf met hulp.

Searching for data !

Portugal / Lissabon /nr. GEEN / serie 541-585 / bouwjaar 1932-1940

2-asser / smalspoor (900mm)

In 1995-1996 verbouwd uit de series 203-283 (1932-1937) en 701-735 (1936-1940). Bij de verbouwing werd de oude opbouw gebruikt, maar WEL nieuwe trucks en elektrische installatie.

Gebouwd door: Carris

Model: metaal met kunststof dak en onderstel / zonder motor

Asindeling niet echt bruikbaar, eerder H0m dan H0.

Producent: Lisbon Traditonal Amarelis

Leverancier: museumwinkel, RETM museumlijn

 

**NIEUW**

Portugal / Lissabon /nr. 542 / serie 541-585 / bouwjaar 1932-1940

2-asser / smalspoor (900mm)

In 1995-1996 verbouwd uit de series 203-283 (1932-1937) en 701-735 (1936-1940). Bij de verbouwing werd de oude opbouw gebruikt, maar WEL nieuwe trucks en elektrische installatie.

Gebouwd door: Carris

Model: kunststof /  zonder motor / h0m

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

 

 

Engeland / Blackpool / nr.  geen / railcoach serie 200 / bouwjaar 1933-1937

4-asser / normaalspoor

Gebouwd door: English Electric

Model: metaal / geen motor

Model betreft een statisch standmodel. Afwijkende schaal 1:76 (schaal 00).

Producent en leverancier: Atlas Editions

**NIEUW**

Zwitserland / Basel / nr. 7 / serie 7-9 / bouwjaar 1920 / ombouwjaar 1934

Gebouwd door: Lindner, SSW.   Ombouw door: SLM

Model: kunststof / geen motor / h0m

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

 

**NIEUW** 

Frankrijk / Dijon / nr. 32 / serie n.b.  / bouwjaar 1934

2-asser / smalspoor (1000 mm)

Gebouwd door: Lorraine-Dietrich

Model: kunststof / geen motor / h0m

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Nederland / Amsterdam / nr.454 / serie 446-475 (ex 901-930) / bouwjaar 1935-1938

2-asser / normaalspoor

Ontstaan uit de in 1929-1930 door Beynes gebouwde bijwagens 901-930. Verbouwd tot motorwagens.

Gebouwd door: Centrale Werkplaatsen van de Gemeente Amsterdam

Model: messing / zonder motor / h0

Producent: onbekend

Leverancier: particulier

***NIEUW***

Nederland / Amsterdam / nr.465 / serie 446-475 (ex 901-930) / bouwjaar 1935-1938

2-asser / normaalspoor

Ontstaan uit de in 1929-1930 door Beynes gebouwde bijwagens 901-930. Verbouwd tot motorwagens.

Gebouwd door: Centrale Werkplaatsen van de Gemeente Amsterdam

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Nederland / Amsterdam / nr.479 / serie 476-490 / bouwjaar 1936-1938

2-asser / normaalspoor

Ontstaan uit de in 1914-1918 door Werkspoor gebouwde bijwagens 701-707 en 709-716. Verbouwd tot motorwagens.

Gebouwd door: Centrale Werkplaatsen van de Gemeente Amsterdam

Model: messing / met motor / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: fa. S. Molekamp, Haarlem

 

Nederland / Amsterdam / nr.301 / serie 301-312 / bouwjaar 1927

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Werkspoor, Utrecht

Werd in 1939 overgenomen van Gemeente Tram Utrecht.

Model: witmetaal / met motor / h0

Producent: Fairfield

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Nederland / Den Haag / nr.203 / serie 201-216 (Zwitser) / bouwjaar 1948

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Dit type werd ook wel "Zwitser" genoemd vanwege de mede uit dat land afkomstige ingebouwde installaties.

Gebouwd door: Werkspoor, Utrecht

Model: messing / zonder motor / h0

Producent: Niek Hesp

Leverancier: Niek Hesp

Nederland / Amsterdam / nr.533 / serie 491-550 / bouwjaar 1948-1950

3-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Werkspoor, Utrecht

In 1968 omgenummerd naar de serie 891-950, vele verbouwingen

Model: messing/ met motor / h0

Producent en leverancier: René Krekelaar, Osnabrück / Duitsland

 

Nederland / Nijmegen / nr.40 voorheen 24 / serie  geen / bouwjaar 1911        

2-asser / smalspoor (1067 mm)

Gebouwd door: Carl weijer, Düsseldorf

In 1949 omgebouwd en omgenummerd in 40.

Model: kunststof / geen motor (omgebouwd naar h0)

Producent en leverancier: Skiptram

 

Zwitserland / Genéve / nr.727 / serie 701-730 / bouwjaar 1950-1952

4-asser / smalspoor

Gebouwd door: SWP/SAAS

Model: kunststof / geen motor / h0m

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

België / NMVB / nr.10635 (niet bestaand)  / serie 9055-10308 / bouwjaar 1954-1958

4-asser / 2 draaistellen / smalspoor (1000mm)

De wagens werden gebouwd op verouderde strandaardmotorwagens. Het chassis bleef bewaard en een nieuw koetswerk gebouwd.

Gebouwd door: NMVB-werkplaatsen, Anderlecht (Kuregem)

Bron: Vlaams Tram- en Autobusmuseum

Model: messing / met motor / smalspoor H0(m)

Producent: Kaffa

Leverancier: uit nalatenschap via Niek Hesp

 

Polen / Poznan / nr.202 / serie 151-209 type N / bouwjaar 1949-1953

2-asser / normaalspoor

Type N was nagenoeg gelijk aan type KSW (=Kriegsstrassenbahnwagen) die in Duitsland in grote aantallen na de 2e wereldoorlog door Düwag werden gebouwd.

Gebouwd door: Konstal te Chorzow (Königshütte)

Model: kunststof / met motor / h0

Producent: Liliput

Leverancier: museumwinkel RETM, Amsterdam

 

Nederland / Den Haag / nr.86 / serie 81-90 / bouwjaar 1923, 1929 en 1931

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: Linke Hoffman en Beijnes (86)

In 1951 overgenomen van de Limburgsche Tramweg Maatshappij (LTM), na verbouwing door Werkspoor.

Model: messing / met motor / h0

Producent: Railan

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Engeland / Blackpool / serie 237-249 type "anderhalfdekker" / bouwjaar 1934

4-assers / 2 draaistellen / normaalspoor

Werden ook "anderhalfdekker" genoemd, doordat het bovendek niet gesloten maar open was.

Gebouwd door: English Electric

Model: kunststof / zonder motor

NB. Dit model is samen met de Blackpool tram in deze verzameling niet formaat 1:87 (H0), maar het veel in Engeland gebruikte formaat 1:76 (00).

Producent: Tower Models bouwpakket

Maker: ikzelf

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Duitsland / Hannover / nr.238 / serie 236-250 type "Aufbau" / bouwjaar 1949-1950

2-asser / normaalspoor

Deze trams zijn gebouwd op reeds bestaande onderstellen. Om deze reden kregen de wagens de naam "Aufbau" zug.

Gebouwd door: Düwag, Düsseldorf

Model: Kunststof / met motor / h0

Producent: Kato / Lemke

Leverancier: modelspoorwinkel

 

Duitsland / Düsseldorf / nr.380 / serie 365-394 type "Aufbau" / bouwjaar 1950-1951

2-asser / normaalspoor

Deze trams zijn gebouwd op reeds bestaande onderstellen. Om deze reden kregen de wagens de naam "Aufbau" zug.

Gebouwd door: Düwag, Düsseldorf

Model: Kunststof / met motor / h0

Producent: Kato /  Lemke

Leverancier: modelspoorwinkel

Oostenrijk / Wenen / nr.147 (Grossraumwagen) / serie 102-159 (Type C1) / bouwjaar 1955-1959

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: SGP, in licentie van Düwag

Model: kunststof / met motor

Producent en leverancier: Leopold Halling, Wenen

Oostenrijk / Wenen / nr.141 (Grossraumwagen) / serie 102-159 (Type C1) / bouwjaar 1955-1959

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: Simmering-Graz-Pauker (SGP), in licentie van Düwag

Model: kunststof / zonder motor / h0

Model betreft een standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Duitsland / Dresden / nr.1573 / serie 1571-1588 (type LOWA / Gotha T/B 57) / bouwjaar 1957-1958

2-asser / spoorbreedte 1450mm

(Gebouwd door: Waggonfabrik Gotha

Model: kunststof / zonder motor / h0

Producent: Hamann (bouwpakket)

Bouwer: ikzelf

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

 

***NIEUW***

Duitsland / Berlijn / nr. 217 055-8 (type TE 59) / serie  3911-4075 (vanaf 1971 217 001-217 164) / bouwjaar 1959-1975

2-asser / normaalspoor

Gebouwd door: Reichsausbesserungswerk (RAW) en Gotha

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

Nederland / Den Haag / nr.1186 / PCC serie 1101-1200 / bouwjaar 1957

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: La Brugeoise, Brugge

Model: wit-metaal / met motor

Producent: BEC, Engeland

Leverancier: fa. Schoenmakers, Voorschoten

Tsjechië / Praag / nr. 6102  / 6101 en 6102 prototype, waarna meerdere series / bouwjaar 1960-1961

4-asser /normaalspoor

Gebouwd door: Tatra CKD, Praag

Model: kunststof / geen motor / h0

Model betreft een statisch standmodel.

Producent en leverancier: Atlas Editions

NB. Model gemoderniseerd met metalen pantograaf en koplampen aangepast (niet werkend).

Rusland / Moskou / nr.629 / serie 586-651-1000 Tatra T3/ bouwjaar 1966

4-asser / 2 draaistellen / spoorbreedte ?

Russische uitvoering zonder middenuitgang.

Gebouwd door: Tatra CKD, Praag

Model: kunstof / zonder motor

Producent en leverancier: Alfred Riess, Neurenberg

 

 

Tsjecho-slowakije / Liberec / nr.77 / serie 70-81 Tatra T3 / bouwjaar 1987     

4-asser / 2 draaistellen / spoorbreedte ?

Gebouwd door: Tatra CKD, Praag

Model: kunststof / met motor

Producent: Alfred Riess, Neurenberg

Leverancier: museumwinkel, Museumlijn Amsterdam RETM

 

Duitsland / Berlijn / nr.5109 (ex 8109) / serie  5101-5150 (type T6A2) / bouwjaar 1988

In 1995 gemoderniseerd en omgenummerd uit serie 8101-8150.

4-asser / 2 draaistellen / normaalspoor

Gebouwd door: CKD Tatra, Praag

Model: kunststof / zonder motor

Producent: Herrmann & Partner, Dresden

Leverancier: DS-Automodelle, Werdau (D)

 

België / Antwerpen / nr.      / serie           / bouwjaar

4-asser / 2 draaistellen / smalspoor (1000mm)

Gebouwd door:

Model: kunststof (resin) / zonder motor

Producent: Ferivan

Leverancier: Skiptram

Wacht op data

 

 

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.

w.h. hartman | Antwoord 27.07.2017 23.41

prachtige verzameling! lekker doorgaan.

Danny modeltram 28.07.2017 01.31

Dank je.

Johan Degraeve | Antwoord 23.02.2017 10.24

Geachte, ik ben tramchauffeur bij de Lijn, en geboren in Oostende. De SO-NMVB-trams reden dagelijks voorbij, zoals Uw nr 10635 in collectie. Zou U ev verkopen ?

Danny 23.02.2017 14.58

Nee helaas niet te koop. een van mijn pronkstukken. In messing handgemaakt door een bekende bouwer. Zoek wel naar andere NMVB modellen.

Diederick van Zuylen | Antwoord 11.01.2017 10.49

Mooie verzameling!!! Leuk om hier nog een Amsterdamse tramliefhebber tegen te komen!!

Danny 11.01.2017 12.04

Bedankt.
Verzameling is nog steeds groeiende. Maar A'dam is uiteraard de belangrijkste bron. Er komt nog 3asser met bw, tweelingUnion, grijze bolkop enkelgelede

Jean-Pierre Vercruysse | Antwoord 26.11.2015 18.07

voor Belgische trams, kijk naar http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=TEC
Stuur mij AUB uw e-mail adres

Erik | Antwoord 16.05.2014 02.46

Bij de 'Dresdner Hecht' (1716) heb je als spoorbreedte 1000 mm staan, dit moet 1450 mm zijn. Bij de andere tram uit Dresden staat het wèl goed.

Tony Cooke | Antwoord 13.04.2014 06.17

Danny, very nice site, will have to consider doing similar with my models !!! Tony.

jean | Antwoord 21.05.2013 01.49

u hebt een mooie collectie echt leuk om naar te kijken

Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

28.07 | 01:31

Dank je.

...
27.07 | 23:41

prachtige verzameling! lekker doorgaan.

...
25.04 | 01:26

Ik kijk regelmatig op jouw site en leer er veel van. Dank je wel!
Louk Lachnit, Leiden

...
23.02 | 14:58

Nee helaas niet te koop. een van mijn pronkstukken. In messing handgemaakt door een bekende bouwer. Zoek wel naar andere NMVB modellen.

...
Je vindt deze pagina leuk